Bruksizmu

Pomagamy osobom z problemem zgrzytania
i ścierania zębów.

Bruksizm (zazwyczaj objawiający się zgrzytaniem zębami) to dolegliwość, z którym skarży się coraz większa ilość pacjentów, a tylko niewiele z odwiedzających nas osób zdaje sobie sprawę, że tzw. zwykłe zgrzytanie zębami ma poważniejsze konsekwencje.

Bagatelizowanie tego schorzenia i nie podjęcie odpowiedniego leczenia może być przyczyną bólów całej głowy, twarzy, uszu, a nawet kręgosłupa.

W przypadku pacjentów zgłaszających się z problemem zgrzytania zębami (bruksizm) stosujemy odpowiednią diagnostykę oparta o sprawdzone naukowe rozwiązania m.in. deprogramację zgryzu metodą Koisa.

Prawidłowe rozpoznanie bruksizmu i poprawna diagnoza daje nam to możliwość zastosowanie  skutecznej terapii  jaką jest ustawienie zębów  górnych w stosunku do dolnych w odpowiedniej relacji. Na podstawie odpowiedniej diagnostyki możliwe jest przeprowadzenie zabiegów zabezpieczających zęby i stawy u pacjentów cierpiących na bruksizm,

W zależności od indywidualnego przypadku podejmujemy odpowiednie kroki pozwalające na zatrzymanie zaniżania zwarcia, przywrócenie prawidłowej wysokości zębów oraz zdiagnozowanie bólów uznawanych za migrenowe, a mających swoją przyczynę w nieprawidłowym napięciu mięśni w obrębie głowy.

Z naszego doświadczenia wiemy , ze najważniejsze przy doborze prawidłowej metody leczenie bruksizmu jest postawienie trafnej diagnozy i ustalenie na jej podstawie indywidualnego planu leczenia.  Leczenie bruksizmu to proces wieloetapowe, który wymaga doświadczenia oraz odpowiednich indywidualnych elementów min. szyn relaksacyjnych. Możliwe jest usuniecie wszystkich dolegliwości związanych z bruksizmem m.in.:

– bóle głowy
– zaciskanie i zgrzytanie zębami
– pękanie zębów

efekt leczenia to wypadkowa doboru odpowiedniej metody, a także w znacznej mierze jest to  wypadkowa współpracy stomatologa z pacjentem oraz jego motywacja i samodyscyplina.

Aby termin wizyty był wiążący,
musi zostać potwierdzony przez Gabinet!